להיראות טוב במדיה החברתית
כאילו לא די בכך שהתרבות של העידן הנוכחי מלעיטה אותנו במסרים של מצליחנות, יופי, אסתטיקה והישגיות, נוספה לכך גם העובדה שהיום כולם יכולים לתקשר אחד עם השני בשיחות וידאו, השימוש האינטנסיבי בפייסבוק, סקייפ, אפליקציות שיתוף התמונות ושאר אתרי מדיה חברתיים משפיע עוד יותר על הרצון שלנו להיראות טוב, לשפר ולתחזק את המראה החיצוני על בסיס קבוע. לא נתפלא אם נוכל לרכוש מניות של חברות חומרי מילוי בעוד כמה שנים…
טיפולי אסתטיקה, מדיה חברתית ותגובות רגשיות
סקרים ומחקרים רבים נעשו לאחרונה בכל העולם בבחינת הקשר ההדוק הזה שבין מדיה חברתית, טיפולי אסתטיקה כגון החלקת קמטים ומילוי קמטים ותגובות רגשיות שונות והממצאים… לא מאוד מפתיעים:
קנאה בתמונות פייסבוק של אחרים
בברלין, למשל, חקרו את הנושא מקרוב וגילו, כי אדם אשר מבקר תדיר בעמודי פייסבוק של אחרים וסוקר את תמונותיהם, עלול להיתקף רגשות עזים של קנאה ואפילו בדידות.
בארה"ב דגמו 7,000 אמהות אמריקניות אשר הקליקו בעיקר על תמונות ימי ההולדת של ילדים אחרים ונמצא כי 42% מהן דיווחו כי הן סובלות ממתח רב, שכן הן חוששות שאינן יצירתיות יותר בהשוואה לאמהות אחרות.
עלייה בבקשות לניתוחים פלסטיים עבור המדיה החברתית
נתון בולט מאוד, שעלה בסקר השנתי של האקדמיה האמריקנית לניתוחי פנים (AAFPRS) הראה, כי מנתחים פלסטיים העידו על עלייה של 31% בבקשות לניתוחים פלסטיים, כתוצאה מהדרך בה הם מבקשים להציג את עצמם במדיה החברתית. העליה בביצוע ניתוחים קוסמטיים בפנים הייתה כה משמעותית ובאה לידי ביטוי בכך שהיוותה 73% מכלל הניתוחים הפלסטיים בשנת 2012 ולמעלה מ -62% בשנת 2011! בין הטיפולים הפופולריים ביותר שדווחו: ניתוח אף, החלקת קמטים ומתיחת פנים.
הסטטיסטיקה של מילוי קמטים וניתוחים קוסמטיים
האגודה האמריקנית לניתוחים פלסטיים פרסמה נתונים סטטיסטיים נוספים בנוגע לניתוחים פלסטיים וקוסמטיים מתוכם עלה כי אמריקנים רבים מעדיפים לעבור תחת הסכין (1.6 מיליון שעוברים ניתוחים כמו מתיחת פנים וניתוח אף), אך רבים יותר מעדיפים הליכים פחות פולשניים, (13 מיליון המעדיפים החלקת קמטים).
מילוי קמטים לשיפור הנראות ביוטיוב
ד"ר סם ריזק, חבר AAFPRS, מסביר: "אנחנו חיים בעידן מאוד ויזואלי. עוד טרם נפגשנו עם אנשים פנים אל פנים אנחנו פוגשים אותם במדיה החברתית ונחשפים להרבה מאוד תמונות של אנשים מתוחזקים היטב. בין הטלוויזיה בHD, הפייסבוק, האינסטגרם והיוטיוב לרוב אנשים צופים בעצמם בתמונות סטילס ובקטעי ווידאו ומגיעים להחלטה לשפר את הנראות הפיזית שלהם מהצוואר ומעלה בעיקר".
טיפולי פנים מותאמים לשיחות וידאו
ד"ר רוברט סיגל, ממציא פטנטים, הצהיר לאחרונה כי יש לו הפתרון האולטימטיבי לכל הנדכאים שפונים אליו בבקשה לעזרה, שכן הפרצוף שלהם לא נראה טוב, לטענתם, בעת שיחת וידאו שהפכה הרי לשגרה שנייה. ד"ר סגל מיהר והגיש לכל המבקשים סיוע, שיטת טיפול לא חדשה, אך ממותגת היטב: טיפולי פנים כגון החלקה ומילוי קמטים, במיוחד בזויות הנדרשות לשיחות ווידאו.
אז נכון, היום בעידן בו אנשים רבים מכירים את בני הזוג שלהם באמצעות שיחות ווידאו בצ'אטים ייעודיים, בעידן בו בוסים מעדיפים ראיונות ראשונים דרך מצלמת הווידאו של הנייד או המחשב – הטיפולים הללו הם לא בהכרח "מופרכים".
כיום, כשההתפתחות של הרפואה והטכנולוגיה שלובים זה בזה ומזינים זה את זה, ניתן למצוא מענה כמעט לכל בעיה שמטרידה, כשהיתרון הבולט שלהם הוא שמדובר בטיפולים מהירים, בעלי זמן החלמה קצר במיוחד עם תוצאות מקסימליות.